lördag 10 januari 2015

Årsbokslut 2014

Är lite sen på bollen men här kommer ett väldigt kort årsbokslut. Inledde året med att ligga i många mindre bolag, AQ, Bahnhof, Lucara, NGS, Doro mfl. På senare tid har det blivit mer av de större pjäserna. Mest för att sänka risken och för att det är lättare att köra swingtrades i de stora. Som ni ser i grafen har jag "försäkrat" mitt kapital genom att sälja av mycket under dipparna. Det är något jag kommer fortsätta med så länge som jag är aktiv investerare.
  • Aktiva depån steg 22.66% under 2014. 
  • Det trillade in 4111kr i utdelningar.
  • Dubbelt så mycket, 8222kr gick till courtage

2014 var året då vi sålde lägenhet, köpte hus och fick vår fina son. Det mest händelserika året i mitt liv. Vi har skaplig koll på privatekonomin, så här ligger det till.
  • Tillgångarna uppgick till ca 3 310 00kr
  • Skulderna uppgick till ca 2 544 300kr
  • Vi har amorterat ca 38 000kr sedan juli
I tillgångarna är, hus (2.8M), bil (85k) medräknade som två stora poster, annars är det fonder, aktier och likvider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar