onsdag 30 juli 2014

Sluta snusa

Såg en tweet ifrån Jan Dinkelspiel härom dagen angående sluta snusa. Jag har testat på det några gånger, det har blivit mer som långa pauser. Ibland på några veckor och ibland på något år. Den 1:e augusti har jag klarat av 7 månader, under semestern har jag knappt haft något sug. Värst är det på jobbet, mycket handlar om rutiner. Morgonsnusen efter frukost är nog den värsta smällen. Lunchen är också tung. I början botade jag det med ingefära, en aning märkligt men det funkar. Hacka upp i små bitar och lägg i en tom snusdosa. In under läppen när det blir jobbigt, det bränner jäkligt gött. Varför köpa nikotinfritt snus när det finns ingefära som fungerar lika bra?
Efter några veckor kan man lägga ner det också, köra på kaffe istället, det funkar också bra. Varvat med ett tuggummi då och då. Godis ska man försöka undvika men jag har inte lyckats med det. Vilket har resulterat i viktuppgång på ca 6kg då har jag dock en gravid sambo som var konstant hungrig också.
En del gillar att jobba med belöningar för att det på så sätt ska bli lättare att sluta. Jag har inte gjort det då jag faktiskt trott att jag ska börja snart igen. Men nu har det gått rätt bra så jag ska inte börja snusa igen. Därför ska jag nog belöna mig själv med en PS4, tv-spels nörd som man är. The last of us - remastered, Watch dogs och Fifa 15 blir kul. Så länge jag får visa leg på bolaget kan jag väl spela tv-spel?

Orolig
Det har kliat väldigt mycket i mina fingrar idag. Wihlborgs rök visserligen efter att gått igenom stop loss på 130.75. Nordea sålde jag lite för snabbt på 94.70. Oron kring allt som händer runt om i världen fick mig att agera. Sneglar även på att sälja Eolus och H&M men jag ska försöka lugna mig lite. Sitter nu på 15% likvider, kanske åker dom snart in igen. På min bevakningslista har jag några bolag som jag ska försöka ta mig tid att titta på men det blir aldrig av. Cybercom, Malmbergs, Nolato och Softronic är några om dom.

2 kommentarer:

  1. Grymt att du klarat 7 månader utan snus! Fortsätt så så kanske du lyckas glömma snuset mer och mer. Ingefära är gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krigar vidare, kanske kan en belöning hjälpa mig :)

      Radera