måndag 7 juli 2014

Halvårsrapport och semester

Sommar och semester innebär betydligt mindre tid framför datorn. Mitt jobb innebär att jag sitter vid datorn i snitt 7 timmar om dagen på jobbet och kanske en timme när jag kommer hem. Nu under semestern så blir det knappt en timme totalt på en hel dag. Rätt skönt faktiskt även om det ibland kliar i fingrarna när man inte hänger med vad som händer. Depån har i alla fall skött sig skapligt trots min frånvaro, precis som det ska vara. Det som hänt sen sist är att Amasten har tillkommit och försvunnit. Fick tilldelning om 30st preferensaktier för 250kr styck och sålde dom för 271.50 samma dag. Totalt 600kr (8%) vilket jag är nöjd med, planen var att sälja direkt. Dagen innan beskedet kom om räntesänkning köpte jag på mig lite Nordea och AQ aktier. Nordea köptes efter att ha läst frökenbörs analys av bolaget. De tekniska signalerna tilltalade mig, det blev ett köp på ca 7%. AQ plockade jag in främst för att bolaget i grunden går bra fundamentalt och för att det har varit en mindre rekyl. Hoppas få en fin resa fram till rapporten där.

Just nu ca 17.6% upp för i år vilket är betydligt bättre än vad jag hade hoppats inför året. Men en rekyl, kris, krasch eller vad det nu är ligger och ruvar bakom hörnet så det gäller att vara ödmjuk.


Till sist bjuder jag på en lista över mina innehav och hur de har gått sedan köp. Några av dom har delat ut lite också, det finns i mina tidigare inlägg. Förutom Bonehur som gav mig ca 650kr efter skatt. Fantastisk utdelning må jag säga. Bortser vi ifrån utdelningen är Castellum det bolaget som gått bäst bland mina nuvarande aktier. Köpte precis efter direktavkastningen medans whilborgs köptes precis innan så egentligen skiljer det inte så mycket där. Hade tänkt skriva lite om förväntningar inför Eolus rapport, vår budget men tiden eller orken finns inte så vi tar det i nästa inlägg. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar